חדשות המדינה

וכך התכנסנו לנו, כ-65 ילדים, ערבים, ויהודים, חירשים ושומעים, קטנים ויותר גדולים, שחקנים יותר ופחות טובים, מאזור ירושלים, זכרון יעקב וסכנין.

את החסות והרוח הגבית לארוע נתנה שגרירות צ'כיה, בראשות דר' רוברט ריהק.




שגרירות צ'כיה כנשיאה הנוכחית של האיחוד האירופי, גייסה 6 נציגויות של מדינות אירופאיות ויחד יצאנו לדרך.

ההתרגשות היתה גדולה, יהודים וערבים, איך מתקשרים? יהיה כיף? נהנה לשחק? יהיה כאסח? יהיו פצועים?

ברגע שהגענו לאצטדיון דוחא (אצטדיונה של בני סכנין), התרגשו הילדים התרגשות רבה, לקובם היתה זו הפעם הראשונה שהם רואים אצטדיון כדורגל מקרוב, וזה גדול, אפילו יותר בעיניים של ילד.




עלינו על הדשא, הצטלמנו, ונכנסו לאירוח כיד המלך, או השייח של סכנין...

השולחן היה ארוך, האורחים גם כן, מחכים בסבלנות שנגיע אנו ויחדיו נפתח את היום ואת בקבוקי השתיה והבורקסים.

לאחר שמילאנו את הבטן ובדרך סקרנו האחד את השני, נכנסו לחדר התדריכים, התחלקנו לקבוצות וקיבלנו תלבושות.

כל קבוצה יצגה מדינה אירופית אחרת, ואנחנו מצאנו את עצמנו באירופה עם ילדים שאנחנו לא מכירים. כן  הקבוצות היו מעורבות, ע"מ שהתחרות לא תהיה בין מגזרים, והתקשורת תהיה בתוך הקבוצות ולא ביניהן.

הילדים כולם נראו מקצועיים להפליא בתלבושות המלאות וחלקם אף סקרו עצמם מול הראי ובדקו איך יראו בבעיטה או בחגיגת גול עתידית (או דמיונית).

בריצה קלה למגרש.... עכשיו הבנות נכנסות לקבל את מדיהן.




במגרש חיכו לנו ראש העיר סכנין ומכובדים אחרים בראשות שגריר צ'כיה בישראל שבעט את בעיטת הפתיחה, (לא בהצלחה גדולה).

ראשונות לעלות לכר בדשא היו הבנות, המשחק שלהן עבר למופת, בנות סכנין אשר מתאמנות באופן מקצועי (משחקות בליגת העל לבנות ומהוות אחת מהקבוצות הטובות במדינה), שיחקו בבטחון רב ובנות קשת מזכרון אט אט נפתחו גם הן למשחק.

בסיום משחק הבנות (לא חשובה התוצאה) הגיעו סוף סוף ילדי בית הספר כי"ח מירושלים.

בביה"ס לומדים תלמידים ערבים ויהודים תושבי מזרח ומערב ירושלים והסביבה. התלמידים כולם לקויי שמיעה. חלקם כבדי שמיעה חלקם חירשים ולחלק שתל שמיעה. התלמידים מתקשרים בעזרת שפת הסימנים הישראלית עם איות בערבית ובעברית. חלקם נעזרים בקריאת שפתיים ובקריאת מחוות הגוף. בין התלמידים גם כאלו הסובלים מהפרעות נוספות מעבר ללקות שמיעה – תסמונת אשר, הפרעות קשב וריכוז, לקוי למידה, היפראקטיביות ובעיות התנהגות.



הילדים שהגיעו מהווים קבוצת כדורגל המאומצת ע"י היוזמה החברתית של קבוצת "הפועל קטמון"

http://www.katamon.co.il/

 אשר יחד בנו לעצמם קבוצת כדורגל לילדים חירשים וכבדי שמיעה, ודרך הכדורגל עברו במהלך השנה חוויות רבות, תהליכי למידה וחיברות.

הילדים התרגשו כולם, ומיד חולקו לקבוצות השונות והחלו את המשחקים.

שאגות שמחה רבות נרשמו כאשר ילדי בי"ס כי"ח הבקיעו לא אחת לרשתות השונות, יחד עם ילדי סכנין וילדי בי"ס קשת היתה אוירה חגיגית, צבעונית של כדורגל, של שיתוף פעולה, של עשייה.

איזה כיף!!!

עם שריקות הסיום נפרסה שוב המפה החגיגית וכל ילד וילדה קיבלו מדליית זהב מהשגריר הצ'כי ושי צנוע מנציגי השגרירויות השונות של הקבוצות אותן יצגו בתלבושותיהם.

בחזרה לאולם הכינוס חיכו כבר השווארמות ופחיות השתיה, השמחה היתה רבה, התרגשות רבה נשברה היום, לא מעט חששות עלו וירדו, כל אחד גייס מעט מעצמו ואת כוחותיו וביחד עשינו לנו אי קטן של שפיות.

תודה לכולם, לילדים שגייסו והתגייסו, להורים שתמכו, למורים, למדריכים, לכל העוסקים בעבודת הקודש עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים.

לשגרירות צ'כיה, לנציגי השגרירויות השונים ולנציגי העיר ובני סכנין שפתחו את ליבם ויכולותיהם לעשייה חברתית השפה העולמית.

כדורגל

חיפוש בתוצאות
צרו קשר