חדשות המדינה

בשבת שעברה, יומיים אחרי הכניסה הקרקעית של כוחות צה"ל לרצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן", נהרג סמל ראשון בניה רובל, בן 20 מחולון. רובל, לוחם בחטיבת הצנחנים, נהרג בהתקלות עם מחבלים בעזה.

 


בין חבריו הקרובים שקיבלו בתדהמה את הידיעה על מותו היה גם גל קרייסברגר שכולכם מכירים כאחד השחקנים הצעירים הפעילים והאהובים במדינת הכדורגל. גל העלה לפייסבוק תמונות של בניה ז"ל מאחד הטורנירים, ורבים מהמדינה ניצלו את הבמה כדי להשתתף בצער המשפחה, לנחם את החברים, ולהעלות זכרונות מהבחור המקסים שנלקח מאיתנו.



בניה ז"ל שיחק במספר טורנירים במדינה והספיק גם לכבוש שער בטורניר ה-200 של הג'וניורס לפני שנתיים. הוא שיחק אז במדי ריאל גרמניה (וגם במדי הג'וניורס), ואפילו הצטלם עם ותיק השחקנים במדינה, עודד ברידא... 



עם סיום השבעה פנינו לגל קרייסברגר שהסכים למרות התנאים הקשים לשלוח לנו טקסט שחיבר לזכר חברו. מכתב הפרידה הזה מובא לכם כאן במלואו, במילותיו של גל:

לא יודע כלכך מאיפה להתחיל לספר על בניה. את בניה הכרתי עוד בבית הספר היסודי. הוא היה בכיתה מקבילה לשלי, באותה השכבה בבית הספר"אמירים". באותם השנים הקשר בינינו היה די רופף, רק בשעות הספורט בבית הספר ששיחקנו יחדיו כדורגל וכדורסל.

עלינו יחד לאותה החטיבה, שנינו הצטרפנו לכיתה מדעית אך גם אז היינו בשתי כיתות שונות. בעקבות הטיולים המשותפים ונושאי הלימוד המשותפים הקשר ביננו התהדק. בסוף כיתה ט', בתחילתו של החופש הגדול, נבחרנו אני ובניה ועוד כעשרה תלמידים לצאת למשלחת חילופי תלמידים בגרמניה. אז היחסים שלי עם בניה התחזקו. הפכנו להיות חברים יותר קרובים. עברנו עשרה ימים רחוק מהבית. הרבה חוויות, הרבה צחוק. הוא תמיד היה עם חיוך על הפנים ונהנה מכל רגע במדינה הרחוקה.

בסיום אותו חופש גדול עלינו לתיכון, הפעם שובצנו באותה הכיתה, כיתת מחשבים – מגמת טכ"מ. הרבה שעות העברנו יחד, אם זה במעבדת המחשבים, בכיתה, בטיולים הכיתתיים, בימי הולדת, בערבי נרגילה ובעוד הרבה שעות של ספורט והנאה. בניה תמיד אהב לעזור. לא הייתה פעם אחת שבניה סירב להישאר ולעזור לילדים המתקשים בחומר.

בכיתה י"א נפטר חברנו לשכבה וחברו הטוב של בניה, דור נחשון ז"ל. בניה היה החזק מבין חברנו ושמר על כולם שלא יישברו. למרות שלקח את זה קשה הוא הצליח לשמור על שפיות ולהרים את כולם, את המשפחה ואת החברים.

במהלך כיתה י"א, יצאנו למשלחת לפולין. אמו, עדה, שהצטרפה למשלחת, הפכה לכמו אמא עבורי שם במדינה הרוויה בדם משפחתי. היא תמיד הייתה שם לצד כולם, מתי שהיו צריכים סתם חיבוק חם ללא מילים. באותו הזמן הבנו מאיפה בניה קיבל את התכונות הכל-כך נפלאות הללו, שנמצאות בו. חזרנו משם הרבה יותר קרובים, והרגשתי שהרווחתי חבר חדש.



כשהתחלנו לשחק במדינת הכדורגל בתחילת כיתה י"ב, היו מספר פעמים שחסר לנו שחקן. בניה מיד הסכים להגיע, לא עניין אותו באיזה תפקיד לשחק, אם זה בהגנה, בשער או בהתקפה. למרות שלא שיחק אף פעם כדורגל מקצועני הוא השקיע יותר מכולם ונתן את כל הנשמה והכוחות שהיו לו.



גם בסוף טורניר אחד, טורניר ה200 של הסניורס במדינת הכדורגל, כשהסניורס היו צריכים שחקן למשחק האחרון שלהם, כשכולנו היינו כבר עייפים מערב ארוך, בניה התנדב מיד, לבש את הגופייה והתחיל לרוץ כאילו זה רק תחילתו של הערב וכאילו זו הקבוצה האישית שלו. זה בעצם מסכם את הבחור, בניה תמיד רצה לעזור, הוא לא הסתכל על עצמו. הוא תמיד בא בחיוך ונתן את כל כולו.



בכיתה י"ב ארגנתי טורניר יום-הולדת במדינת הכדורגל. ארבע קבוצות של חברים הגיעו. בניה לקח אחריות על קבוצתו ואמר לי – "גל, אל תדאג, הקבוצה שלי תהיה מוכנה ותגיע בזמן". באותו הערב הקבוצה של בניה אמנם הפסידה אך בניה לא נשבר לרגע, הוא המשיך לשחק עד הדקה האחרונה וכבש שלושה מתוך ארבעת השערים של קבוצתו.




גם כששיחקנו בשכונה, בניה היה זה שניתן לסמוך עליו. גם שלקחנו זמנים תמיד בניה היה האדם האחראי עם השעון. גם שהוא עצמו שיחק הוא היה אחראי לכך. ידענו שעל בניה אפשר לסמוך, שהוא לעולם לא ישקר גם אם יפסיד, הוא יפסיד בכבוד.

לקראת סיום התיכון וההתקרבות לגיוס, בניה הבהיר לנו כי הוא מעוניין להמשיך במסורת אחיו ולהתגייס לקרבי. שמחנו בשבילו שהוא התגייס לצנחנים, עבר את הגיבושים, סיים מסלול, הגיע עם הסיכות והכומתה האדומה. היה לנו הכבוד לשמוע שהוא חייל אהוב ומוערך בין חבריו שם בגדוד. היה לנו נפלא לשמוע את החוויות שלו מהצבא מדי סופ"ש כשהיינו נפגשים בשעות הקטנות של הלילה אחרי בילוי בחנייה של הנופשונית.



עד שהגיע אותו ערב אחד, ערב שבו השמועה עברה מפה לאוזן, "בניה שלנו נהרג בזמן הגנת המולדת". בניה נהרג עבור העם והמדינה שכל-כך אהב, ותמיד אמר שהוא מוכן למות בעד ארצנו.



תודה לגל על הטקסט החזק והיפה.

מדינת הכדורגל משתתפת בצער המשפחה ומחזקת את כל מי שהכיר ואהב את בניה. יהי זכרו ברוך.

http://news.walla.co.il/?w=/2689/2767219 - לחצו כאן לצפייה בכתבת ווידיאו מבית משפחת רובל.


חיפוש בתוצאות
צרו קשר